مراقبت از پوست

خواص درمانی و کاربردهای روغن آرگان برای پوست

گستردگی خواص روغن آرگان باعث شده است که استفاده موضعی از این روغن هیچ محدودیتی نداشته باشد و برای آقایان و بانوان در هر سنی جهت سلامت و شفافیت پوست توصیه شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بخشی از خواص روغن آرگان برای پوست آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید .

فواید و خواص روغن آرگان برای پوست

اگر پوستی شفاف و بدون چین و چروک داشته باشید در واقع یکی از اصول جذابیت و اعتماد به نفس را دارید، زیرا یکی از اولین بخش های مواجهه با مخاطب پوست و صورت شماست که مورد تحلیل قرار میگیرد . به همین خاطر است که خانم ها همیشه به دنبال راهکارهای حفظ سلامت پوست هستند و از محصولات مختلف توصیه شده مانند روغن زیتون، ماسک صورت خیار و… استفاده می کنند.

روغن آرگان به شما کمک می کند تا زیبایی پوست خود را حفظ و احیا کنید و از آسیب هایی مانند خشکی پوست در امان نگه می دارد.

جوان سازی پوست

از اولین خواص روغن آرگان برای پوست جوان سازی بوده است . مطالعات نشان داده است که ویتامین E موجود در روغن آرگان باعث احیا و تولید سلول های پوستی کرده و از این طریق به جوانسازی پوست کمک کند.

توصیه محققان این است که ترکیب روغن آرگان خوراکی و روغن آرگان آرایشی استفاده شود که در افزایش الاستیسیته پوست تأثیر زیادی دارد. برای این منظور  هر شب قبل از خواب مقداری روغن را بر روی پوست صورت و پردن خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند و بعد شستشو دهید .

درمان خشکی پوست صورت

اسید های چرب موجود در روغن آرگان به همراه ویتامین E  برای افرادی که در مناطق خشک و مرطوب زندگی می کنند و یا کسانی که پوست خشک  دارند مفید می باشد. طریقه مصرف برای اینگونه افراد به این صورت است که هر روزه مقدار کمی از روغن را بر روی پوست مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

تنظیم چربی پوست

بر خلاف افرادی که پوست خشکی دارند بعضی افراد پوست چرب تری دارند . یکی از خواص روغن آرگان برای پوست کاهش سموم موجود در پوست و تنظیم چربی آن است. به همین منظور بهتر است روزی دو بار چند قطره از روغن آرگان را بر روی پوست مالیده و ماساژ دهید و پس از 15 دقیقه با آب شستشو داده و خشک کنید .

لایه برداری صورت با ماسک آرگان و شکر

روغن آرگان به کمک ترکیباتی که تاکنون برای شما گفتیم برای پاکسازی و لایه برداری پوست صورت نیز استفاده می شود . توصیه می شود که برای این منظور از ترکیب ماسک شکر قهوه ای و روغن آرگان همزمان استفاده شود. طریقه مصرف این ماسک صورت به این صورت است که یک قاشق شکر قهوه ای را با چند قطره روغن آرگان مخلوط کرده و پس از اینکه روی پوست مالیدید به صورت دایره ای 2 الی 4 دقیقه ماساژ داده و سپس با آب گرم بشویید.

 محافظت از پوست صورت در برابر اشعه های مضر آفتاب

در سالهای گذشته زنان مراکشی روغن آرگان را جهت محافظت پوست خود در برابر نور خورشید استفاده می کردند، لازم به ذکر است که مطالعات و تحقیقات نیز تایید کننده همین خاصیت است .

آنتی اکسیدان های موجود در روغن آرگان در برابر رادیکال های آزاد نور آفتاب که باعث سوختگی و لکه های پوستی می شود جلوگیری کرده و در بلند مدت خطر سرطان پوست یا ملانوما را کاهش می دهد.

رفع التهاب پوست صورت بعد از اصلاح

اگر شما نیز بعد از اصلاح و اپیلاسیون دچار التهاب و خارش های پوستی می شوید بهتر است یک قطره از روغن آرگان را بر روی پوست صورت و یا بدن مالیده و ماساژ دهید تا التهاب بر طرف شود .

کرم تقویتی دور چشم روغن آرگان

به دلیل وجود ویتامین E  در روغن آرگان از آن به عنوان ضد چروک دور چشم استفاده شده و شما می توانید به راحتی همه روزه صبح ها چند قطره از این روغن را دور چشم ماساژ دهید .

ترکیبی از روغن آرگان با روغن جوجوبا به همراه 10 قطره روغن دانه هویج و مقداری روغن ویتامین E  برای شما یک کرم دور چشم می سازد که برای چین و چروک دور چشم مفید است.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 0 / 5. مجموع آرا: 0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا