سبک زندگی

ماساژ شکم با روغن زیتون برای یبوست و لاغری

مطالعات زیادی روی فواید ماساژ شکم با روغن زیتون انجام شده است و یکی از بهترین مزیت‌های آن سهولت هضم غذا، از بین بردن التهابات روده و در نتیجه دفع راحت‌تر، خصوصا در میان‌سالی است. استفاده از این روش برای تمامی سنین مناسب است زیرا همه ما فواید ماساژ شکم با روغن زیتون برای یبوست را می‌دانیم و ممکن است بارها برای تسکین درد شکم یا انقباض عضلات شکم و روده‌ها از آن استفاده کرده باشیم.

روغن زیتون به علت خواص بی‌شمار خود در بسیاری از لوازم آرایشی و محصولات بهداشتی مانند کرم مرطوب کننده، شامپو و لوسیون بدن نیز استفاده می‌شود اما در این مقاله قصد داریم از فواید ماساژ شکم با روغن زیتون برای لاغری صحبت کنیم و ببینیم ماساژ با روغن زیتون دقیقا چه فایده‌ای برای بدن دارد؟

فواید روغن زیتون برای لاغری

فواید ریختن روغن زیتون در ناف

ناف با داشتن چندین پایانه عصبی و رگ به اندام‌هایی مانند مثانه و کبد متصل است و به‌عنوان مجرای دفع سموم، تغذیه اندام‌ها و پمپاژ مواد مغذی در بدن عمل می‌کند. زمانی این عضو (بند ناف) تنها راه برای زنده ماندن در رحم مادر و رشد ما بود. به همین دلیل برای رهایی سریع از بیماری‌های مختلف مانند مشکلات کبدی، عارضه‌های پوستی، مشکلات گوارشی و دردهای شکمی  ریختن چند قطره روغن زیتون داخل ناف توصیه می‌شود. این روش به طور موثر مشکلات روزانه را درمان کرده و به سلامت بدن کمک می‌کند.

فایده ماساژ شکم با روغن زیتون بیشتر در نواحی اطراف ناف ما است. در واقع عصب‌های ناف می‌دانند که کدام رگ خونی ما در حال خشک شدن است، بنابراین روغن را در همان شریان خارج می کند. شاید این نکته برای شما جالب باشد که بسیاری از متخصصین سلامتی باور دارند ناف در شکم بسیار هوشمند عمل می‌کند و نقش مغز دوم ما را دارد، زیرا چاکرای ناف منبع انرژی و ارتباط با بقیه بدن ماست.

مزایای ریختن روغن زیتون در ناف

ماساژ شکم با روغن زیتون برای کاهش وزن و رفع یبوست

ماساژ شکم با روغن زیتون سلول‌ها و هورمون‌های ما را به طریقی تحت تاثیر قرار می‌دهد و ذخایر چربی شکمی را هدف گرفته و باعث کوچک شدن آنها می‌شود. روغن زیتون یک منبع بسیار شگفت انگیز از پلی فنون‌ها و یک آنتی اکسیدان قوی است که بر کاهش وزن بسیار تاثیرگذار است.

روغن زیتون 100% طبیعی حاوی غلظت بالاتری از ویتامین‌ها و مواد معدنی طبیعی موجود در زیتون و دارای اسید اولئیک است که می‌تواند تمام آنتی اکسیدان‌ها را در خود حفظ کند. در واقع زمانی‌که شکم خود را با روغن زیتون ماساژ می‌دهید، سوخت و ساز بدن افزایش پیدا می‌کند و غذا بهتر هضم می‌شود. همچنین روغن زیتون اسیدهای چرب غیراشباع است که هنگامی که در ناحیه شکم قرار می‌گیرد به سلامت قلب شما کمک کرده و قند خون را تنظیم می‌کند که منجر به کاهش وزن خواهد شد.

ماساژ شکم با روغن زیتون برای لاغری

1. اسید اولئیک روغن زیتون

اسید اولئیک فشار خون را کاهش داده و چربی سوزی را افزایش می‌دهد تا به کاهش وزن کمک کند. این ماده از سلول ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند و ممکن است از دیابت نوع 2 جلوگیری کند.

اسید اولئیک موجود در روغن زیتون از کولیت اولسروز جلوگیری می‌کند و در تولید میلین مغز هم کمک کننده است. اسید اولئیک موجود در روغن زیتون باعث کنترل انسولین اضافی می‌شود که برای کاهش وزن بسیار مهم است.

وظیفه انسولین این است که به ماهیچه‌ها و سایر سلول‌های بدن (از جمله سلول‌های چربی ما) سیگنال بدهد تا قند را جذب کنند و در صورتی که بیش از حد کربوهیدرات مصرف کنید، لوزالمعده انسولین اضافی ترشح می‌کند و از این طریق به سلول‌های شما اطلاع می‌دهد، مقدار زیادی قند در راه است.

این قندها بلافاصله سوزانده نمی‌شوند، ذخیره می‌شوند و سبب اضافه وزن شما خواهند شد. هنگامی‌که ماساژ شکم با روغن زیتون را در نواحی اطراف ناف استفاده می‌کنید، ممکن است بتوانید کاهش وزن خود را بسیار سریعتر کنید.

اسید اولئیک روغن زیتون برای لاغری شکم

2. چربی اشباع نشده روغن زیتون

چربی اشباع نشده در روغن زیتون سطح انسولین را کاهش می‌دهد و این دقیقا همان هورمونی است که برای تبدیل قند اضافی به چربی شکم برنامه ریزی شده است. در یک مطالعه، شرکت کنندگانی که رژیم غذایی خود را با چربی‌های غیراشباع و پروتئین بالا مصرف کردند، کاهش وزن بیشتری در توده چربی شکم نسبت به گروه کنترل شده مشاهده کردند. چربی‌های اشباع نشده انرژی بیشتری را به‌عنوان گرما می‌سوزاند و تأثیرات مثبتی روی بدن و کلسترول دارند.

3. پلی فنول های روغن زیتون

هیچ راه آسانی برای کاهش سریع چربی بدن وجود ندارد و بسیاری از افراد چربی را در شکم ذخیره می‌کنند و کاهش چربی در این ناحیه کار سختی باشد. پلی فنول‌ها گروهی از مواد شیمیایی موجود در زیتون هستند و برخی تحقیقات نشان می‌دهد پلی فنول ممکن است به کاهش چربی شکم کمک کند.

مطالعه‌ای در سال 2011 نشان داد که رژیم غذایی غنی از پلی فنول‌ها ممکن است با باکتری‌های روده تداخل داشته باشد تا از کاهش وزن جلوگیری کند و ثابت شده که پلی فنول‌ها باعث بهبود چشمگیر در وزن بدن‌، دور شکم و چربی بدن می‌شوند. این مزیت اصلی ماساژ شکم با روغن زیتون برای کاهش وزن است.

4. روغن زیتون برای هضم غذا

روغن زیتون هضم غذا را بهبود می‌بخشد زیرا چربی‌ای است که به راحتی تجزیه و جذب می‌شود. به همین دلیل هضم غذا را کند یا برای عملکرد روده‌ها خللی ایجاد نمی‌کند. روغن زیتون باعث تحریک کیسه صفرا می‌شود که چربی‌های موجود در غذای شما را به سرعت هضم کرده و همچنین جذب مواد مغذی مختلف (کلسیم ، آهن ، منیزیم و …) را تحریک می‌کند.

اولین چیزهایی که هنگام عملکرد بهتر دستگاه گوارش به آن توجه می‌کنید، افزایش انرژی، نفخ کمتر، کاهش احتباس آب، حذف کارآمدتر و حس بهتری از روند هضم است. پس برای بهبود هضم غذا از ماساژ شکم با روغن زیتون بهره مند شوید.

5. روغن زیتون برای افزایش متابولیسم

برخی افراد متابولیسم سریع را به ارث می‌برند. مردان تمایل دارند کالری بیشتری نسبت به زنان بسوزانند ، حتی در زمان استراحت. و برای اکثر مردم ، سوخت و ساز بدن به‌طور پیوسته پس از 40 سالگی کند می‌شود. ماساژ شکم با روغن زیتون باعث ایجاد تغییرات مفیدی در متابولیسم بدن در طول غذا خوردن و بعد از هضم می‌شود.

ترکیبات فنولی موجود در روغن زیتون به افزایش میزان متابولیسم کمک می‌کند. هرچه ماساژ شکم با روغن زیتون بیشتر باشد، کالری بیشتری سوزانده شده و راحت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

6. تنظیم قند خون با مصرف روغن زیتون

روغن زیتون خالص قند و کلسترول خون را بیشتر از انواع دیگر چربی‌ها کاهش می‌دهد. زیتون حاوی اولئوروپئین است؛ ترکیبی که به پانکراس هشدار می‌دهد تا انسولین ترشح کند و به تنظیم سطح قند خون و متابولیسم کمک کند. درک قند خون یک راه عالی برای شروع طولانی مدت چربی سوزی سالم است. وقتی قند خون ما متعادل شود: ما نه خیلی زیاد و نه خیلی پایین، بهترین حالت خود را احساس می‌کنیم و چربی خود را از دست می‌دهیم.

7. کمک به دفع راحت با استفاده از روغن زیتون

اجابت مزاج و حذف مواد زائد از بدن یک راه عالی برای کاهش وزن و کاهش سموم در بدن است. در کتاب حقیقت درباره مدفوع، نویسنده سوزان ای. گودمن اظهار می‌کند که مردم به ازای هر ۵ کیلوگرم وزن بدن خود حدود ۲۸ گرم مدفوع تولید می‌کنند. یعنی هرچه وزن بیشتری داشته باشید، مدفوع شما سنگین‌تر خواهد بود.

بسته به اندازه و میزان عادی شما، مدفوع شما می‌تواند از ۴۰۰ تا ۱۸۰۰ گرم متغیر باشد. اگر چند روز است که مدفوع نکرده‌اید، احتمالاً در بالاترین سطح قرار خواهد گرفت. چربی‌های موجود در روغن زیتون می‌تواند به داخل روده نفوذ کرده و دفع را آسان تر کند. همچنین آب بیشتری به خود جذب می‌کند و مدفوع را نرم تر نگه می‌دارد.

مرطوب کننده حاوی روغن زیتون

خرید کرم حاوی روغن زیتون رنوزیت

و اما کلام آخر …

ما ادعا نمی‌کنیم که ماساژ شکم با روغن زیتون برای کاهش وزن راه حل معجزه آسایی است. می‌دانید که عوامل دیگری هم اهمیت دارند. خوردن یک رژیم غذایی سالم با غذاهای ضد التهابی، ورزش کردن و انجام جلسات هیجان انگیز کاردیو و تخلیه غدد لنفاوی همگی از راه‌های بهبود روند کاهش وزن شما هستند.

اما ناف شما مانند یک نیروگاه قدرتمند است که می‌تواند مواد مغذی را به بدن شما برساند و اگر به‌دنبال اصلاح وزن یا کاهش چربی شکم هستید، استفاده میزان مناسب روغن زیتون (همراه با شیوه زندگی سالم) می‌تواند در لاغری و دفع سموم بدن بسیار موثر باشد.

 

سوالات متداول ماساژ شکم با روغن زیتون

روغن زیتون چه فوایدی برای بدن دارد؟

اسید اولئیک موجود در روغن زیتون خاصیت چربی سوزی دارد، چربی اشباع نشده در روغن زیتون به کاهش انسولین کمک می‌کند، پلی فنول موجود در روغن زیتون باعث کاهش چربی موجود در وغن زیتون می‌شود، روغن زیتون هضم غذا را بهبود می‌بخشد، افزایش متابولیسم و تنظیم قند خون از فواید دیگر روغن زیتون است.

ماساژ شکم با روغن زیتون چطور باعث لاغری می‌شود؟

ماساژ شکم با روغن زیتون باعث هضم بهتر غذا می‌شود و از آنجایی که ناف دارای هزاران پایانه عصبی و رگ است، اسیدهای چرب غیر اشباع در روغن زیتون خالص قند خون را تنظیم می‌کند که منجر به کاهش وزن خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: 3.3 / 5. مجموع آرا: 20

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا